Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJackson, Claire; Masters-Wicks, Karen
TitelArticulation and Achievement: The Challenge of the 1990s in Foreign Language Education.
QuelleIn: ADFL Bulletin, 26 (1995) 3, S.46-51Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0148-7639
SchlagwörterAcademic Standards; Achievement Gains; Articulation (Education); Change Agents; Community Coordination; Course Content; Course Objectives; Educational Needs; Information Dissemination; Problem Solving; Second Language Instruction; Second Language Learning; Student Placement; Student Promotion; Textbook Content
AbstractOverviews challenges facing foreign language educators, including lack of a shared framework, dominance of the curriculum by textbooks, inaccurate student placement, yearly repetition of course content, and lack of a consensus on what students should achieve. A new articulation and achievement project has made progress in solving these problems. (three references) (CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ADFL Bulletin" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: