Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarry, Nancy H.; Lechner, Judith V.
TitelPreservice Teachers' Attitudes about and Awareness of Multicultural Teaching and Learning.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 11 (1995) 2, S.149-61Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterEducation Work Relationship; Elementary Education; Higher Education; Minority Group Children; Multicultural Education; Preservice Teacher Education; Student Teacher Attitudes; Student Teachers
AbstractThis study examined preservice teachers' attitudes and awareness regarding multicultural education. Subjects provided background information and answered questions about multicultural education. Most were aware of issues related to multicultural education and anticipated having diverse student populations. Subjects were undecided about how well their education prepared them to handle diversity. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: