Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTse, Lucy
TitelLanguage Brokering among Latino Adolescents: Prevalence, Attitudes, and School Performance.
QuelleIn: Hispanic Journal of Behavioral Sciences, 17 (1995) 2, S.180-93Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0739-9863
SchlagwörterAcademic Achievement; Bilingual Students; High School Students; High Schools; Hispanic Americans; Interpreters; Language Proficiency; Language Skills; Metalinguistics; Parent Student Relationship
AbstractA survey of 35 bilingual (Spanish-English) high school students found that all respondents acted as language brokers (informal translators) regardless of length of U.S. residence or availability of other brokers. Many students who reported relatively low school achievement had translated a variety of linguistically sophisticated documents. Discusses implications for school assessment and home-school communication. (Author/SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Hispanic Journal of Behavioral Sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: