Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShaw, Edward L.
TitelComparison of Spontaneous and Word Processed Compositions in Elementary. Classrooms: A Three-Year Study.
QuelleIn: Journal of Computing in Childhood Education, 5 (1994) 3-4, S.319-27Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1043-1055
SchlagwörterChild Language; Comparative Analysis; Computer Uses in Education; Educational Technology; Handwriting; Keyboarding (Data Entry); Longitudinal Studies; Primary Education; Word Processing; Writing (Composition); Writing Assignments; Writing Processes; Writing Skills; Writing Strategies
AbstractInvestigates the ability of third-grade students to generate essays either by hand or with a word processing program. Indicates that the length and quality of the handwritten essays were superior to the computer-generated ones, suggesting that third-grade students were not as efficient in using a word processing program to generate essays as they were in writing them by hand. (AA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Computing in Childhood Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: