Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNippold, Marilyn A.; Taylor, Catherine L.
TitelIdiom Understanding in Youth: Further Examination of Familiarity and Transparency.
QuelleIn: Journal of Speech and Hearing Research, 38 (1995) 2, S.426-33Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4685
SchlagwörterAge Differences; Comprehension; Elementary Secondary Education; Familiarity; Figurative Language; Idioms; Language Acquisition; Language Enrichment; Metalinguistics
AbstractElementary and secondary students (N=150) were given a forced-choice task of idiom understanding. Performance on tasks steadily improved with age, and idioms with higher familiarity and transparency were easier for students to understand. Results support the language experience model of figurative language development and the hypothesis that metalinguistic activity facilitates later language development. (Author/PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Speech and Hearing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: