Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBeattie, R. G.; Kysela, G. M.
TitelA Descriptive Study of Communicative Intentions Used by Hearing Teachers and Preschool Children with Hearing Losses.
QuelleIn: Journal of Childhood Communication Disorders, 17 (1995) 1, S.32-41Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0735-3170
SchlagwörterClassroom Communication; Context Effect; Hearing Impairments; Interaction Process Analysis; Interpersonal Communication; Preschool Children; Preschool Education; Preschool Teachers; Teacher Student Relationship; Teaching Styles
AbstractThis study investigated the range of communicative intentions (CIs) used by 3 hearing teachers and 11 preschool children with hearing losses in a lesson context. The study found that teachers used all the following CI categories: conversational devices, descriptions, performatives, requests, responses, statements, and uninterpretables. Only 7 children used all categories during the 20-minute samples. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Childhood Communication Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: