Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGuralnick, Michael J.; und weitere
TitelParent Perspectives of Peer Relationships and Friendships in Integrated and Specialized Programs.
QuelleIn: American Journal on Mental Retardation, 99 (1995) 5, S.457-76Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0895-8017
SchlagwörterAt Risk Persons; Communication Disorders; Developmental Disabilities; Friendship; Inclusive Schools; Interpersonal Competence; Mainstreaming; Mother Attitudes; Peer Acceptance; Peer Relationship; Physical Disabilities; Preschool Children; Preschool Education; Social Development; Social Integration; Special Classes
AbstractInterviews with mothers of preschool age children with established disabilities (n=230) and those classified as at-risk (n=32) were conducted, focusing on issues of children's peer relations and friendships. Mothers of children in both integrated and specialized settings perceived their respective settings as facilitating social development. Both groups of mothers were concerned about peer rejection. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal on Mental Retardation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: