Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGuillaume, Andrea M.; und weitere
TitelProspective Teachers' Use of Diversity Issues in a Case Study Analysis.
QuelleIn: Journal of Research and Development in Education, 28 (1995) 2, S.69-78Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-426X
SchlagwörterBilingual Teachers; Case Studies; Consciousness Raising; Cultural Awareness; Cultural Differences; Cultural Pluralism; Elementary Secondary Education; Higher Education; Multicultural Education; Preservice Teacher Education; Student Teachers; Teaching Experience
AbstractReports a study that examined the responses of education students to a case study in diversity. Three cohorts of students with different amounts of experience wrote responses to a teaching case. Researchers analyzed differences among groups' responses. Constructs from multicultural education were infrequently used by students in all groups. (Author/SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research and Development in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: