Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShaklee, Beverly D.; Viechnicki, Karen J.
TitelA Qualitative Approach to Portfolios: The Early Assessment for Exceptional Potential Model.
QuelleIn: Journal for the Education of the Gifted, 18 (1995) 2, S.156-70Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3532
SchlagwörterAbility Identification; Early Childhood Education; Early Identification; Elementary Education; Evaluation Methods; Gifted; Models; Portfolio Assessment; Student Evaluation
AbstractThe Early Assessment for Exceptional Potential portfolio assessment model assesses children as exceptional learners, users, generators, and pursuers of knowledge. It is based on use of authentic learning opportunities; interaction of assessment, curriculum, and instruction; multiple criteria derived from multiple sources; and systematic teacher preparation. The model's standards for credibility, transferability, dependability, and confirmability are noted. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for the Education of the Gifted" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: