Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMaske-Cash, Wendy S.; Curlee, Richard F.
TitelEffect of Utterance Length and Meaningfulness on the Speech Initiation Times of Children Who Stutter and Children Who Do Not Stutter.
QuelleIn: Journal of Speech and Hearing Research, 38 (1995) 1, S.18-25Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4685
SchlagwörterCognitive Processes; Elementary Education; Language Impairments; Perceptual Motor Coordination; Reaction Time; Speech Communication; Speech Impairments; Stuttering; Verbal Communication
AbstractThirty-six elementary school students repeated short meaningful, long meaningful, and long nonce utterances in response to a visual cue. Nonstuttering, stuttering only, and stuttering-plus (concomitant speech and/or language problems) children responded differently to utterance length and meaningfulness. Results suggest that the three groups may process speech motor events for verbal responses differently. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Speech and Hearing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: