Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPlapinger, Donald S.; Sikora, Darryn M.
TitelThe Use of Standardized Test Batteries in Assessing the Skill Development of Children with Mild-to-Moderate Sensorineural Hearing Loss.
QuelleIn: Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 26 (1995) 1, S.39-44Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-1461
SchlagwörterAcademic Achievement; Achievement Tests; Cognitive Ability; Cognitive Tests; Elementary Education; Evaluation Methods; Hearing Impairments; Intelligence; Standardized Tests; Student Evaluation; Test Bias; Test Norms; Test Validity; Testing Problems
AbstractThis study of 12 children (ages 7-13) with mild to moderate bilateral sensorineural hearing loss found that psychoeducational diagnostic tests standardized on students with normal hearing may be used with confidence to assess both cognitive and academic levels of functioning in students with sensorineural hearing loss. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language, Speech, and Hearing Services in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: