Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlexander, Patricia A.; und weitere
TitelContrasting Instructional and Structural Importance: The Seductive Effect of Teacher Questions.
QuelleIn: Journal of Reading Behavior, 26 (1994) 1, S.19-45Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4111
SchlagwörterJunior High Schools; Middle Schools; Questioning Techniques; Reading Processes; Reading Research; Teacher Expectations of Students; Teacher Influence; Teacher Student Relationship; Test Wiseness; Testing Problems
AbstractInvestigates the nature of teacher questioning and its relationship to what learners consider important to remember when processing exposition. Focuses on questions that have been determined to be of high, medium, or low structural importance. Finds that students are relatively aware of the information that their teachers will test and that this information is not necessarily structurally important. (BS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Reading Behavior" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: