Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNicol, David J.; und weitere
TitelCase Study: Improving Laboratory Learning through Group Working and Structured Reflection and Discussion.
QuelleIn: Educational and Training Technology International, 31 (1994) 4, S.302-10Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCooperative Learning; Foreign Countries; Group Discussion; Higher Education; Improvement; Pharmacology; Problem Solving; Questionnaires; Science Instruction; Science Laboratories; Theory Practice Relationship; United Kingdom (Scotland)
AbstractDescribes how student learning from a series of laboratory practicals was improved using small group methods and a structured learning cycle that encouraged reflection on group performance and investigative techniques. Discussion includes evaluation of learning benefits by means of written records, a questionnaire, observation, and the role of actions based on reflection and discussion. (eight references) (KRN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: