Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHidalgo, Margarita
TitelBilingual Education, Nationalism, and Ethnicity in Mexico: From Theory to Practice.
QuelleIn: Language Problems and Language Planning, 18 (1994) 3, S.185-207Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-2690
SchlagwörterAcculturation; American Indians; Bilingual Education; Cultural Pluralism; Educational Policy; Ethnicity; Foreign Countries; Indigenous Populations; Language Maintenance; Mexicans; Nationalism; Nonstandard Dialects; Spanish Speaking; Subcultures; Mexico
AbstractDescribes the model of assimilation of native Mexican peoples to the broader mainstream. Bilingual education (BE), long used as a tool to facilitate language shift, is examined in the light of the superimposed discourse on national identity and nationalism. It is concluded that the demands of the Amerindians have been placated through the politics of accommodation. (46 references) (Author/CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language Problems and Language Planning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: