Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArtiles, Alfredo J.; und weitere
TitelAssessing the Link between Teacher Cognitions, Teacher Behaviors, and Pupil Responses to Lessons.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 10 (1994) 5, S.465-81Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterBeginning Teachers; Classroom Communication; Cognitive Style; Extended Teacher Education Programs; Higher Education; Preservice Teacher Education; Secondary Education; Student Reaction; Student Teacher Evaluation; Student Teachers; Teacher Behavior; Teacher Effectiveness; Teacher Influence; Teacher Student Relationship
AbstractThis study of student teachers used concept maps, the Virginia observation system for evaluation of beginning teachers, and a specific procedure to assess pupil responses to lessons. Results supported a relationship between student teachers' behavioral and cognitive domains. Patterns of pupil responses varied according to the planning perspectives student teachers exhibited in their lessons. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: