Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCollis, Betty
TitelA Reflection on the Relationship between Technology and Teacher Education: Synergy or Separate Entities?
QuelleIn: Journal of Information Technology for Teacher Education, 3 (1994) 1, S.7-25Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0962-029X
SchlagwörterStellungnahme; Computer Uses in Education; Education Courses; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Higher Education; Information Technology; Inservice Teacher Education; Preservice Teacher Education; Professional Development; Teaching Methods
AbstractTeacher education (TE) refers too infrequently to computer related technology. Much computer-related TE is simulated and delivered by non-teacher educators. The paper discusses the lack of integration between information technology (IT) and TE, noting that synergy rather than fragmentation is needed among people involved with IT and TE. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Information Technology for Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: