Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWigfield, Allan; Eccles, Jacquelynne S.
TitelChildren's Competence Beliefs, Achievement Values, and General Self-Esteem: Change across Elementary and Middle School.
QuelleIn: Journal of Early Adolescence, 14 (1994) 2, S.107-38Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-4316
SchlagwörterAchievement; Adolescent Attitudes; Adolescents; Competence; Elementary School Students; Elementary Secondary Education; Longitudinal Studies; Middle Schools; Psychological Characteristics; Self Concept; Self Esteem; Self Evaluation (Individuals); Sex Differences; Student Adjustment; Student Attitudes
AbstractTwo studies examined elementary school students' self-beliefs over time and how the transition to middle school affected those beliefs. Found that self-esteem did not change during elementary school but decreased following the middle school transition. Competence beliefs and beliefs about the usefulness and importance of different activities generally decreased. Subjects' beliefs and values differed along gender lines. (HTH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Early Adolescence" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: