Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCenoz, Jasone; Valencia, Jose F.
TitelAdditive Trilingualism: Evidence from the Basque Country.
QuelleIn: Applied Psycholinguistics, 15 (1994) 2, S.195-207Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0142-7164
SchlagwörterBasque; Bilingualism; English (Second Language); Foreign Countries; Immersion Programs; Language Skills; Measures (Individuals); Multilingualism; Predictor Variables; Psycholinguistics; Second Language Learning; Spanish; Uncommonly Taught Languages; Spain
AbstractThe influence of bilingualism on third language learning in a bilingual community is examined. Measures of the English-language achievement of students instructed through the majority (Spanish) and minority (Basque) languages, suggest that bilingualism and other variables (intelligence, motivation, age, exposure) were good predictors of English-language achievement. (46 references) (Author/LB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Psycholinguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: