Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCheek, Earl H.; Lindsey, Jimmy D.
TitelThe Effects of Two Methods of Reading Instruction on Urban Adults' Word Identification and Comprehension Abilities.
QuelleIn: Journal of Vocational and Technical Education, 11 (1994) 1, S.14-19Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-3829
SchlagwörterAdult Basic Education; Diagnostic Teaching; Disadvantaged; Reading Comprehension; Reading Instruction; Remedial Reading; Technical Institutes; Word Recognition; Stanford Diagnostic Reading Test
AbstractIn developmental reading classes, 33 adults were taught using diagnostic-prescriptive methods and 38 controls with a traditional programmed approach. Pre/posttest results from the Stanford Diagnostic Reading Test showed that experimentals had significantly higher inferential and total comprehension scores. Word recognition and comprehension differed significantly from pre- to posttest. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Vocational and Technical Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: