Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReid, Robert; und weitere
TitelAn Analysis of Teachers' Perceptions of Attention Deficit-Hyperactivity Disorder.
QuelleIn: Journal of Research and Development in Education, 27 (1994) 3, S.195-202Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-426X
SchlagwörterAttention Deficit Disorders; Education Work Relationship; Grade 3; Higher Education; Hyperactivity; Preservice Teacher Education; Primary Education; Student Behavior; Teacher Attitudes; Teaching Experience; Nebraska
AbstractDescribes a study that examined elementary teachers' perceptions of attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). Researchers surveyed teachers with and without experience and training who were teaching students with ADHD. Results indicated teachers considered four barriers to providing effective instruction very important. Differences between teachers with and without prior experience and training in ADHD were found. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research and Development in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: