Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLamborn, Susie D.
TitelConstructive Criticism and Social Lies: A Developmental Sequence for Understanding Honesty and Kindness in Social Interactions.
QuelleIn: Developmental Psychology, 30 (1994) 4, S.495-508Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0012-1649
SchlagwörterAbstract Reasoning; Age Differences; Altruism; Children; Criticism; Developmental Stages; Honesty; Lying; Measures (Individuals); Perceptual Development; Problem Solving; Test Construction; Test Reliability; Young Adults; Youth
AbstractA 10-step scale for assessing development of understanding relationships between honesty and kindness was developed and administered to 113 youths. Results indicated that development moved through 3 stages, as youths age 9-12 demonstrated abstract concepts of honesty and kindness; age 13-15 demonstrated simple abstract relations; and age 16-20 demonstrated complex abstract relations. (MDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Developmental Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: