Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRoberts, Jo; Dungan, Sherry
Titel"Tabula Rasa": Case Studies of Shared Governance.
QuelleIn: School Organisation, 14 (1994) 2, S.209-18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-1362
SchlagwörterAdministrator Role; Case Studies; Collegiality; Communication (Thought Transfer); Decentralization; Elementary Secondary Education; Empowerment; Governance; Parent Participation; Participative Decision Making; Principals; Student Participation; Teacher Morale; Teacher Participation; Georgia
AbstractAnalyzes teachers' and students' perceptions of how participants became empowered in shared governance schools belonging to the Georgia-based League of Professional Schools. Includes descriptions of principals' related leadership practices. Participants reported increased communication quality and frequency both horizontally and vertically. Although faculty morale and collegiality improved, student and parent participation was weak. (Contains 16 references.) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Organisation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: