Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMorin, Joy Ann
TitelThe Effectiveness of Field Experiences as Perceived by Student Teachers and Supervising Teachers.
QuelleIn: Teacher Education Quarterly, 20 (1993) 4, S.49-64Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-5328
SchlagwörterCollege School Cooperation; Cooperating Teachers; Field Experience Programs; Higher Education; Intermediate Grades; Preservice Teacher Education; Primary Education; Program Effectiveness; Program Improvement; Student Teacher Attitudes; Student Teachers; Student Teaching
AbstractStudent teachers (n=26) and supervising teachers (n=30) responded to a questionnaire that focused on the effectiveness of field experiences. Although findings suggested that many effective practices are sometimes present, several recommendations for improvement emerged, including recommendations to increase multicultural/multilingual components in teacher preparation and to improve collaboration. (IAH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: