Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYong, Fung L.
TitelAttitudes Toward Mathematics and Science of African-American, Mexican-American, and Chinese-American Middle Grade Students Identified as Gifted.
QuelleIn: Focus on Learning Problems in Mathematics, 15 (1993) 1, S.52-61Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-8893
SchlagwörterAcademically Gifted; Blacks; Chinese Americans; Elementary Secondary Education; Grade 6; Grade 7; Grade 8; Mathematics Education; Mexican Americans; Multivariate Analysis; Questionnaires; Science Education; Student Attitudes; Fennema Sherman Mathematics Attitudes Scales
AbstractInvestigated group, grade, and gender differences in attitudes toward mathematics and science of gifted middle grades students (n=256) from three ethnic backgrounds. All groups exhibited positive attitudes. Significant group differences were found in students' perceptions of teachers' attitudes, mathematics anxiety, effectance motivation, and science attitudes. (Contains 30 references.) (MKR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Focus on Learning Problems in Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: