Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLeTendre, Gerald K.
TitelDistribution Tables and Private Tests: The Failure of Middle School Reform in Japan.
QuelleIn: International Journal of Educational Reform, 3 (1994) 2, S.126-36Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-7879
SchlagwörterCareer Guidance; Classification; Counseling; Educational Change; Expectation; High Schools; Intermediate Grades; Middle Schools; Social Stratification; Student Placement; Teacher Responsibility; Track System (Education)
AbstractIn November 1992, Japanese Ministry of Education declared middle school teachers could no longer use distribution tables produced by private testing companies to predetermine high school students' curricula. Failure to implement reform stems from structural and cultural roots. By presorting students and molding their expectations, traditional career and placement guidance diffuses later discontent and assures most students "proper fit." (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Educational Reform" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: