Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBerkowitz, Mozelle; und weitere
TitelA Non-Traditional Fluency Program Developed for the Public School Setting.
QuelleIn: Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 25 (1994) 2, S.94-99Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-1461
SchlagwörterAfter School Programs; Attitude Change; Delivery Systems; Elementary Secondary Education; Group Therapy; Instructional Effectiveness; Models; Parent Participation; Program Effectiveness; Speech Therapy; Stuttering
AbstractThis article presents a service delivery model for treating schoolchildren who stutter, involving weekly treatment sessions with groups of students after the school day, along with monthly meetings with their parents, focused both on changing attitudes about stuttering and on controlling stuttering behaviors. Results support the efficacy of a group treatment program with parent involvement. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language, Speech, and Hearing Services in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: