Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSilver, Edward A.; und weitere
TitelSense Making and the Solution of Division Problems Involving Remainders: An Examination of Middle School Students' Solution Processes and Their Interpretations of Solutions.
QuelleIn: Journal for Research in Mathematics Education, 24 (1993) 2, S.117-35Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8251
SchlagwörterCognitive Processes; Content Area Writing; Division; Heuristics; Intermediate Grades; Junior High Schools; Mathematics Achievement; Mathematics Education; Middle School Students; Middle Schools; Models; Problem Solving; Thinking Skills; Word Problems (Mathematics)
AbstractMiddle school students' (n=200) solutions to division-with-remainder story problems and their attempts to make sense of their answers were analyzed for evidence that supported or refuted hypothesized semantic-processing models. The models helped explain students' failure to solve these problems in school settings. (Contains 17 references.) (Author/MDH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for Research in Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: