Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enInkster, J. A.; McLaughlin, T. F.
TitelToken Reinforcement: Effects for Reducing Tardiness with a Socially Disadvantaged Adolescent Student.
QuelleIn: B.C. Journal of Special Education, 17 (1993) 2, S.176-82Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0704-7509
SchlagwörterAttendance Patterns; Behavior Change; Behavior Modification; Case Studies; Discipline; Economically Disadvantaged; Junior High Schools; Microcomputers; Middle Schools; Positive Reinforcement; Program Effectiveness; Student Attitudes; Time; Token Economy
AbstractA token reinforcement program with microcomputer free time as the reinforcer was implemented to decrease the tardiness of a middle school economically disadvantaged student. The microcomputer time was a very effective reinforcer; school personnel reported improved school attendance and a decrease in administrative discipline related to tardiness; and the student reported an improved attitude toward school and assignments. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "B.C. Journal of Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: