Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmith, Rick
Titel"Doing" Immigration History. A Tool That Works.
QuelleIn: New England Journal of History, 50 (1993) 1, S.9-15Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Acculturation; Cultural Awareness; Cultural Background; Cultural Pluralism; Educational Strategies; Elementary Secondary Education; Ethnic Bias; Ethnic Groups; Experiential Learning; History Instruction; Immigrants; Oral History; Primary Sources; Teaching Methods; United States History
AbstractDescribes programs of the History Studio, a hands-on workshop of the Tsongas Industrial History Center (Massachussets), which provides role-playing activities and experiential learning about immigration history. Describes how "luggage" contains primary source material on six different ethnic groups used to teach students about immigrant life in New England. (CFR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: