Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNagy, William E.; und weitere
TitelSpanish-English Bilingual Students' Use of Cognates in English Reading.
QuelleIn: Journal of Reading Behavior, 25 (1993) 3, S.241-59Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4111
SchlagwörterBilingual Students; Expository Writing; Hispanic Americans; Intermediate Grades; Reading Comprehension; Reading Research; Spanish Speaking; Vocabulary Skills
AbstractInvestigates how Hispanic bilingual students' knowledge of Spanish vocabulary and ability to identify Spanish-English cognates relate to their comprehension of English expository text. Finds that performance on a multiple-choice test was related to students' ability to recognize cognate relationships, as was the relationship between Spanish vocabulary knowledge and English reading comprehension. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Reading Behavior" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: