Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOlson, Margaret J.; Allen, Daniel N.
TitelPrincipals; Perceptions of the Effectiveness of School Counselors with and without Teaching Experience.
QuelleIn: Counselor Education and Supervision, 33 (1993) 1, S.10-21Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0011-0035
SchlagwörterAdministrator Attitudes; Counselor Qualifications; Elementary Secondary Education; Principals; School Counselors; Teaching Experience
AbstractExamined effect of teaching experience on school counselor performance by comparing principals' ratings of counselors with previous teaching experience to counselors certified without classroom teaching experience. Although some principals commented about need for school counselors to have prior teaching experience, no differences were present between teacher and nonteacher groups at the elementary and high school levels. (Author/NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Counselor Education and Supervision" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: