Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilson, Elizabeth K.; Readence, John E.
TitelPreservice Elementary Teachers' Perspectives and Practice of Social Studies: The Influence of Methods Instruction and the Cooperating Teacher.
QuelleIn: Journal of Research and Development in Education, 26 (1993) 4, S.222-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-426X
SchlagwörterCooperating Teachers; Elementary Education; Higher Education; Influences; Methods Courses; Preservice Teacher Education; Social Studies; Student Attitudes; Student Development; Student Teaching; Teacher Background; Teacher Characteristics
AbstractThis study attempted to extend previous research in teacher education by examining the development of preservice elementary teachers' perspectives and practice of social studies from the beginning of the methods instruction through the clinical experience, specifically examining the roles of the methods instruction and the cooperating teacher. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research and Development in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: