Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enByrne, Barbara M.; Goffin, Richard D.
TitelModeling MTMM Data from Additive and Multiplicative Covariance Structures: An Audit of Construct Validity Concordance.
QuelleIn: Multivariate Behavioral Research, 28 (1993) 1, S.67-96Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0027-3171
SchlagwörterAcademic Achievement; Construct Validity; English; Estimation (Mathematics); Foreign Countries; Grade 11; High School Students; High Schools; Interpersonal Competence; Mathematical Models; Mathematics Achievement; Multitrait Multimethod Techniques; Canada
AbstractExtent to which findings derived from 4 approaches to multimethod multitrait analyses (MTMM) were consistent in providing estimates of construct validity related to measurement of 4 dimensions of perceived competence across 4 maximally dissimilar rating methods was determined using sample of 158 eleventh graders in Canada. Four MTMM approaches included Campbell-Fiske, general condirmatory factor analytic (CFA) model, CFA (Correlated Uniqueness) model, and Composite Direct Product model. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Multivariate Behavioral Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: