Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCollins, Colin B.; Gillespie, Ros R.
TitelMulticulturalism, the New Name for Apartheid; A Study of School Curricula in the New South Africa.
QuelleIn: Journal of Intercultural Studies, 13 (1992) 1, S.55-66Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0388-0508
SchlagwörterApartheid; Comparative Education; Cultural Differences; Cultural Pluralism; Curriculum Design; Foreign Countries; Hidden Curriculum; Multicultural Education; Racial Relations; Racial Segregation; Social Discrimination; Australia; South Africa
AbstractContends that recent changes in the South African school curriculum are intended to preserve racial separateness rather than to bring about an integrated society. Distinguishes between the concepts of "own" culture versus "common" culture in examining multiculturalism in South Africa. Provides a set of recommendations for curriculum development that would lead to a genuine multicultural society. (CFR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Intercultural Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: