Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSwan, Karen
TitelDomain Knowledge, Cognitive Styles, and Problem Solving: A Qualitative Study of Student Approaches to Logo Programming.
QuelleIn: Journal of Computing in Childhood Education, 4 (1993) 2, S.153-82Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1043-1055
SchlagwörterChild Development; Cognitive Processes; Cognitive Style; Elementary School Students; Individual Differences; Intermediate Grades; Problem Solving; Programing; Protocol Analysis
AbstractExamined problem-solving strategies used by fourth and fifth graders in solving simple LOGO computer programing problems, and investigated relationships between those strategies and students' domain knowledge and cognitive style. Findings supported a diversity of cognitive styles and suggest a possible knowledge-based explanation for differences in problem-solving behaviors. (MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Computing in Childhood Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: