Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDelcros, Victor R.; Burns, Susan
TitelMediational Elements in Computer Programming Instruction: An Exploratory Study.
QuelleIn: Journal of Computing in Childhood Education, 4 (1993) 2, S.137-52Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1043-1055
SchlagwörterCase Studies; Cognitive Processes; Computer Assisted Instruction; Individual Differences; Instructional Effectiveness; Learning Strategies; Preadolescents; Problem Solving; Programing
AbstractExamined the effects of instruction in bridging and problem-solving strategy, 2 specific components of mediational instruction, on behaviors of 10- and 11-year-old children during LOGO programing tasks. Describes two case studies demonstrating typical differences between children's performances under the different learning conditions. Supports the continued use of mediational instruction in computer-based instruction. (MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Computing in Childhood Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: