Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReyome, Nancy Dodge
TitelA Comparison of the School Performance of Sexually Abused, Neglected and Non-Maltreated Children.
QuelleIn: Child Study Journal, 23 (1993) 1, S.17-38Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-4005
SchlagwörterAcademic Achievement; Behavior Rating Scales; Child Abuse; Child Neglect; Cognitive Ability; Comparative Analysis; Elementary Education; Lower Middle Class; Sexual Abuse; Student Behavior; Welfare Services
AbstractCompared the school performance of sexually abused children and neglected children with the performance of two matched groups of nonmaltreated children, those from lower middle class families and from families receiving public assistance. Analyses of children's behavior ratings and school achievement indicated marked cognitive and behavioral differences between both groups of maltreated children and the matched groups. (BB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Study Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: