Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVavrus, Frances K.
TitelA Multimodal Paradigm for TESL: Implications for the Classroom and Beyond.
QuelleIn: IDEAL, 5 (1990), S.75-100Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Anthropological Linguistics; Applied Linguistics; Contrastive Linguistics; Cultural Differences; English (Second Language); Language Standardization; Language Usage; Language Variation; Political Influences; Second Language Instruction; Sociolinguistics; Student Attitudes; Teacher Education Programs
AbstractThe issue of language variation is examined from three perspectives: the political view of nonnative varieties as examples of power; the anthropological view of language as an aspect of culture; and the pedagogical view of English as a static entity across cultures. Studies of teacher-training programs and teacher-trainee attitudes are included. (56 references) (Author/LB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: