Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBorg, Mark G.; Riding, Richard J.
TitelOccupational Stress and Job Satisfaction among School Administrators.
QuelleIn: Journal of Educational Administration, 31 (1993) 1, S.4-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0957-8234
SchlagwörterAdministrator Role; Administrators; Conflict Resolution; Elementary Secondary Education; Financial Problems; Foreign Countries; Job Satisfaction; Resource Allocation; Role Perception; Stress Variables; Surveys; Work Environment; Malta
AbstractA survey of 150 Maltese public school administrators found that about 20% viewed their job as very stressful. Respondents reporting greater stress levels were least satisfied with their administrator role. Four major stress factors were lack of support and conflict resolution problems, inadequate resources, workload, and work conditions and responsibilities. Certain demographic variables interacted significantly with these stress factors. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Administration" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: