Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCummins, Jim
TitelBilingual Education and English Immersion: The Ramirez Report in Theoretical Perspective.
QuelleIn: Bilingual Research Journal: The Journal of the National Association for Bilingual Education, 16 (1992) 1-2, S.91-104Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Bilingual Education; Educational Theories; Elementary Education; Immersion Programs; Limited English Speaking; Literacy Education; Second Language Learning; Spanish Speaking; Time on Task
AbstractBased on a literacy interdependence theory, uses findings from the Ramirez et al. study on programs for Spanish-speaking, limited-English-proficient students to refute theories opposing bilingual education. Expresses concern that all three program types in the Ramirez study reflect transmission models of pedagogy in which students have little opportunity for producing meaningful language. (KS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: