Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStricker, Frank
TitelWhy History? Thinking about the Uses of the Past.
QuelleIn: History Teacher, 25 (1992) 3, S.293-312Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-2745
SchlagwörterStellungnahme; Course Content; Critical Thinking; Democratic Values; Ethnocentrism; Futures (of Society); Higher Education; Historiography; History Instruction; Instructional Materials; Propaganda; Relevance (Education); Secondary Education; Social History; Social Studies; Student Interests; Teaching Methods; United States History; Western Civilization
AbstractDiscusses reasons for studying history. Suggests that compelling arguments for historical study will affect students' attitudes throughout life. Evaluates common rationales for studying history. Includes history as fun, tradition, great ideas, human folly, escapism, and nationalist legitimation. Urges that students be taught history as facts that are susceptible to manipulation, and that interpretation is disputable. (DK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "History Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: