Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCaravolas, Marketa; Bruck, Maggie
TitelThe Effect of Oral and Written Language Input on Children's Phonological Awareness: A Cross-Linguistic Study.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 55 (1993) 1, S.1-30Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0965
SchlagwörterComparative Analysis; Consonants; Czech; Distinctive Features (Language); Early Childhood Education; Elementary School Students; English; Foreign Countries; Grade 1; Kindergarten Children; Phonetic Transcription; Phonology; Preschool Children; Canada
AbstractCompared the ability of Czech- and English-speaking four, five, and six year olds to discern, isolate, and spell consonants in nonsense words with complex onsets. Results suggest that the frequency and variety of complex consonant onsets and transparency of spelling in Czech facilitate children's phonemic awareness. (ME)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Experimental Child Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: