Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Burns, Marilyn |
---|---|
Titel | Thinking about Fractions (Writing in Mathematics Class). |
Quelle | In: Writing Notebook: Visions for Learning, 10 (1992) 2, S.38 |
Beigaben | Tabellen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Class Activities; Content Area Writing; Elementary School Mathematics; Fractions; Freehand Drawing; Grade 2; Mathematics Instruction; Primary Education; Writing Assignments Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Schriftliche Übung; Elementare Mathematik; Schulmathematik; Bruchrechnung; Drawing; Zeichnen; School year 02; 2. Schuljahr; Schuljahr 02; Mathematics lessons; Mathematikunterricht; Primarbereich |
Abstract | Describes two activities in a second-grade class that use drawing and writing to explore fractions. (SR) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |