Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSilver, Edward A.
TitelReferential Mappings and the Solution of Division Story Problems Involving Remainders.
QuelleIn: Focus on Learning Problems in Mathematics, 14 (1992) 3, S.29-39Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-8893
SchlagwörterAnalysis of Variance; Cognitive Processes; Cognitive Structures; Computation; Division; Elementary Education; Mathematical Models; Mathematics Achievement; Mathematics Education; Mathematics Skills; Middle Schools; Problem Solving; Whole Numbers; Word Problems (Mathematics)
AbstractThis study examined the hypothesis that prior experience with augmented-quotient problems would positively influence performance on remainder-only problems and quotient-only problems. Analysis of sixth through eighth grade students' (n=545) responses to test forms that systematically varied the order of appearance of these three division problems, or contained the augmented-quotient problem with nondivision problems, supported the hypothesis. (MDH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Focus on Learning Problems in Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: