Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHallinger, Philip
TitelThe Evolving Role of American Principals: From Managerial to Instructional to Transformational Leaders.
QuelleIn: Journal of Educational Administration, 30 (1992) 3, S.35-48Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0957-8234
SchlagwörterAdministrator Role; Context Effect; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Instructional Leadership; Principals; Program Implementation; School Restructuring; Transformational Leadership
AbstractAnalyzes the evolving U.S. principalship between 1960 and the present, focusing on three influential roles: program manager, instructional leader, and transformational leader. Assesses these roles in light of contextual changes, particularly developments in national and state educational policy. Unfortunately, a strong administrative leader image is being grafted onto transformational restructuring notions. (35 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Administration" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: