Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGage, N. L.
TitelArt, Science, and Teaching from the Standpoint of an Eclectic Purist.
QuelleIn: School of Education Review, 4 (1992), S.8-17Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Art Expression; Educational Research; Educational Theories; Elementary Secondary Education; Higher Education; Holistic Approach; Learning Processes; Research Methodology; Science and Society; Social Sciences; Teacher Student Relationship; Teaching (Occupation)
AbstractDiscusses teaching as a scientifically based art, noting that educational research must contribute to social justice, and examines controversy over social science, response to philosophers' criticisms, forms of research, process-product research, illustrative results of process-product research, necessary experiments, and other paradigms for social research. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: