Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChazan, Daniel
TitelImplementing the "Professional Standards for Teaching Mathematics."
QuelleIn: Mathematics Teacher, 85 (1992) 5, S.371-75Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0025-5769
SchlagwörterStellungnahme; Algebra; Analytic Geometry; Cognitive Development; Cognitive Processes; Concept Formation; Discovery Learning; Equations (Mathematics); Functions (Mathematics); High Schools; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Secondary School Mathematics; Teaching Methods; Transformations (Mathematics)
AbstractDescribes one teacher's reflection concerning the quest to develop an understanding of school mathematics that promotes and sustains students' opportunities for exploration and conjecture. Recounts that a particular student's exploration of the features of parabolas eventually led to an understanding of the quadratic formula precisely because of the endeavor to discover relationships between symbolic and graphical representations. (JJK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mathematics Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: