Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHarvey-Slager, Norma D.
TitelLeft Out, Way Back, and Catch-Up: The Positions Played by Women's Biographies in Four Elementary Schools.
QuelleIn: Journal of Youth Services in Libraries, 5 (1992) 4, S.385-97Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0894-2498
SchlagwörterBibliographies; Biographies; Elementary Education; Ethnic Groups; Females; Learning Resources Centers; Library Collections; Library Surveys; Research Needs; Role Models; School Libraries; Sex Fairness; Tables (Data)
AbstractReports on a study that examined collections of biographies of women in four elementary school libraries. Data are presented on collection size, distribution of male and female biographies in proportion to the student population, representation of ethnic groups, literary quality, and currency. A list of 49 recommended women's biographies is appended. (17 references) (MES)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Youth Services in Libraries" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: