Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inUseem, Elizabeth L.
TitelGetting on the Fast Track in Mathematics: School Organizational Influences on Math Track Assignment.
QuelleIn: American Journal of Education, 100 (1992) 3, S.325-53Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0195-6744
SchlagwörterAbility Grouping; Acceleration (Education); Administrators; Advanced Placement; Educational Policy; High Achievement; High Schools; Mathematics Education; Middle Schools; Politics of Education; School Districts; School Organization; Secondary Education; Secondary School Students; Student Placement; Track System (Education)
AbstractExamines the ways in which school-level policies and procedures influence students' probabilities of being placed in the accelerated track in mathematics in middle school and high school. Data from interviews with 52 school administrators show that substantial variations exist among districts in student opportunities for the accelerated mathematics track. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: