Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTalbert, B. Allen; und weitere
TitelA Review and Synthesis of the Literature on Teacher Induction: The Vocational Education Perspective.
QuelleIn: Journal of Industrial Teacher Education, 29 (1992) 2, S.35-50Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-1864
SchlagwörterAlternative Teacher Certification; Beginning Teacher Induction; Case Studies; Educational Research; Extended Teacher Education Programs; Mentors; Professional Development; Vocational Education Teachers
AbstractReview of literature on four induction models (mentoring, fifth-year programs, alternative certification, and professional development) and case studies of beginning vocational teachers suggest that mentoring requires substantial commitment in time and resources; induction experiences are unique, so induction assistance programs need to be general and flexible; and traditionally certified teachers need different assistance than do alternatively certified teachers. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Industrial Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: